פלנטריום

"מי שיש ברשותו טלסקופ, תפקידו לחלוק אותו עם אלו שעדיין אין להם! לא חשוב כמה גדול הטלסקופ שלך, מה שחשוב הוא כמה אנשים צפו בו..." (ג'והן דובסון)

מהו פלנטריום?

פלנטריום הוא חלל תצוגה המדמה את כיפת השמים ומוקרנת עליו באמצעות מקרן חכם וייעודי, הדמייה של תופעות אסטרונומיות שונות. כבר שנים רבות שהוא מהווה כלי הדגמה מקובל ונפוץ להסבר חווייתי ומוחשי של תופעות אסטרונומיות. כיום נפוץ השימוש בפלנטריום נייד מתנפח המובא למקום בו מתקיימת הפעילות ומוקם תוך דקות ספורות.
צפייה בפלנטריום מאפשרת תחושה ויזואלית תלת מימדית של מרחבי היקום.

לבחירתכם שני פלנטריומים, קלאסי ודיגיטלי, הפעילות בפלנטריום נמשכת 30-45 דקות.

אנו מזמינים אתכם לחוויה ייחודית בפלנטריום כחלק משלל מסלולי הפעילות שלנו או כפעילות העומדת בפני עצמה. לא תתחרטו!

הפלנטריום הקלאסי

מבוסס על הקרנה של הכוכבים באופן אופטי ומאפשר הדמייה מרהיבה של תנועת כיפת השמים.

לב הפלנטריום הוא כדור מתכת מחורר בעל נורה המקרינה את דמויות הכוכבים מבעד לנקבים זעירים. דגם NEX3 תוצרת GOTO יפן, המובילה בייצור פלנטריומים מקצועיים. מקרין כ-1000 כוכבים ואת כל 88 קבוצות הכוכבים. כולל תצוגת מופעי הירח, חמשת כוכבי הלכת העיקריים, השמש, מישור מילקה, קו המשווה השמימי, המצהר ועוד.

כיפת הפלנטריום מתוצרת חברת Quim Guixa מספרד, בקוטר ענק (6 מטר) היכולה להכיל עד 40 איש. הכיפה מעוטרת מבחוץ ביד אומן ומאווררת ע"י מערכת איוורור פנימית.

הפלנטריום הדיגיטלי

המילה האחרונה בתחום הפלנטריומים בעולם! מבוסס על הקרנת כיפת השמים, סרטים ואפקטים אחרים הנוצרים באמצעות תוכנות מחשב.
ההקרנה מתבצעת באמצעות עדשה ייחודית המאפשרת המחשה מלאה של היקום וגרמי השמים ומדמה תחושת תלת מימד.

המקרן מתוצרת חברת Evans & Sutherland ומתאים להקרנת סרטי תלת מימד בטכנולוגיית Full dome יחד עם תוכנת Digistar 6 בעלת ממשק הפעלה ואיכויות גרפיות מרהיבות.

כיפת הפלנטריום נבנתה במיוחד עבור "הדובה הגדולה" ע"י חברת art-dinamica המתמחה בהנדסת מבנים מתנפחים ועומדת בתקנים המחמירים ביותר. קוטרה של הכיפה כ 7 מטר – הפלנטריום הנייד הגדול בישראל, מאפשר ישיבה בנוחות מירבית של מעל 60 איש.

הזמנת פעילות בפלנטריום